Nytt digitalt låssystem i föreningen
Under 2025 införde föreningen ett nytt digitalt låssystem. Vi har gått från traditionella nycklar med gemensam portkod till personliga nyckelbrickor med möjlighet till tillfälliga individuella koder och porttelefon via mobilen.
Så fungerar nyckelbrickorna
- Varje hushåll har fått ett antal brickor baserat på lägenhetens storlek.
- Brickan används för att öppna gallergrindar, portar och gemensamma utrymmen, till exempel soprum och barnvagnsrum.
- Brickan ger även tillgång till källarförråd – men endast till det utrymme som hör till den egna lägenheten.
- Brickan används också för tvättstugan. När du har bokat tid checkar du in med brickan för att starta ditt tvättpass. Om du inte checkar in innom 30 minuter släpps tiden för bokning av andra och du riskerar att bli av med din tvättid.
Viktigt att tänka på
- Om en bricka tappas bort ska den förlustanmälas så att den kan spärras.
- Samtliga brickor överlämnas till nya ägaren i samband med flytt. Inom två veckor från tillträde ska den nya medlemmen kvittera ut nya brickor och återlämna de gamla till föreningen. I samband med att de nya brickorna kvitteras ut får den nyinflyttade inloggningsuppgifter till bokningsapp och ROC-app.
Bokning och inpassering via app och webb
Utöver brickan kan du även boka tvättstugan och hantera inpassering via app eller webbgränssnitt. På länkarna nedan hittar du mer information om hur systemet fungerar.
Länkar till manualer och instruktioner rörande nyckelbrickor, porttelefoner och bokningssystem
- RCO-Access APP - Manual som beskriver hur du använder mobilapplikationen för att låsa upp dörrar, skapa
tillfälliga koder, byta lösenord, dela app-inställningar med andra med mera - Porttelefon Anvisning- Anvisning för boende och besökare
- Tvättstuga med bokningstavla.pdf - manual
- Tvättstugebokning med app - manual
- Tvättstugebokning via webb - manual